بمناسبت مرگ نابهنگام مبارز سترگ ، خستگي ناپذير ، انقلابي نامدار و فرزندفداکار مردم افغانستان رفيق محمود بريالي
سازمان سراسري نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان در سويدن سازمان سراسري نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان در سويدن

نفس هردم زقصر عمر خشتي مي کَند بيدل

پي تعميراين ويرانه معماري چنين بايد

 

آري ! و آخرين نفس ها آخرين خشت عمر يک عزيزي ديگري از خانواده مبارزين صديق وطن را برداشت و دوستان ،عزيزان ورفقايش را در غم اش عميقاٌ داغدار ساخت .

با تأسف و تألم زياد اطلاع يافتيم که يکي از مبارزين نستوه و خستگي ناپذير ، سازمانده بي همتا ، رفيق دلير و متواضع چشم از جهان پوشيد .

همه در خاک آرزو بردند

خاک ديگر چي آرزو دارد

آري ! دراينجا سخن از رفيق محمود بريالي است . آنکه همه زندگي اش را شرافتمندانه ولي نهايت فقيرانه تا آخرين نفس مبارزه کرد . نام رفيق بريالي بارشد ، قوام و اوجگيري جنبش انقلابي در کشور و بويژه سازماندهي دوباره نهضت مترقي کشور پيوند ناگسستني يافته است .

 زندگي پرافتخار و کارنامهء درخشان انقلابي او مايهء فخر ، مباهات و الهام بخش مبارزات ما درآينده خواهد بود . او شخصيت منحصر به فرد مانند برادر ارشدش زنده ياد ببرک کارمل بود . عمري که وقف مبارزه شد اينست خلاصه توصيف زندگي انقلابي اصيل مرحوم محمود بريالي .

سازمان سراسري نهضت فراگير در سويدن به اين مناسبت مراتب تسليت و همبستگي برادرانه و رفيقانه خود را به همسر و همرزم او رفيق جميله ناهيد ، فرزندان ، دوستان ، رفقا و تمام مبارزان راه زحمتکشان ابراز ميدارد .

رفيق گرانقدر ، خواهر عزيز جميله ناهيد !

شما درين غم بزرگ تنها نيستيد ، هزاران رفيق و دوست رفيق محبوب ما  محمودبريالي با شما ست ، اين غم بزرگ به همه خانواده هاي همرزمان رفيق بريالي و شما تعلق دارد .

او چهره ماندگار در قلب و ذهن هريک ما و چهره نامدار و ماندگار نهضت انقلابي کشور ما باقي خواهد ماند . ما باور کامل داريم که همه رفقاي سابق ح د خ ا ( حزب وطن ) و بخصوص اعضاي نهضت فراگير از اخلاق ، تربيه ، پايمردي ، تواضع و شکيبايي رفيق محمود بريالي آموخته و در راه آزادي ، ترقي ، سعادت، وحدت و يکپارچگي مردم افغانستان از هيچ نوع سعي و تلاش و بخصوص درين لحضات حساس تاريخي کشور دريغ نخواهند کرد .

بهترين بزرگداشت از شخصيت مرحوم محمود بريالي اينست که ميراث معنوي وي بخصوص نهضت فراگير دموکراسي و ترقي که بيش از هر کس ديگري در ايجاد و استحکام آن خود را وقف نموده اند ، حفظ و استحکام بيشتر بخشيم .

در فرجام ، ما اعضاي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي درکشور سويدن  در حاليکه وفات رفيق گرانمايه خويشرا يک ضايعهء الم ناک و سخت جبران ناپذير ميدانيم و نبود او را با گوشت و پوست خويش احساس مي نمائيم ، يادش را گرامي ، روانش را شاد و روحش را آرام ميخواهيم .

ــ شاد باد روان پاک رفيق محمود بريالي مبارز خستگي ناپذير راه آزادي و دموکراسي

 

هيئت اجرائيه سازمان سراسري نهضت فراگير در سويدن

 

 

 

 

 


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها